Ontwikkel je eigen Social Media strategie

Erg leuk al die Social Media berichten elke dag, maar hoe zorg je er voor dat je uit al die inspanningen daadwerkelijk extra leads, klanten of omzet uit haalt? Hoe zet je je doelgroep aan tot actie? Weet je eigenlijk wel wie je doelgroep precies is?

Voor je ‘op goed geluk’ begint met het posten op Social Media, of misschien ‘promoot’ je zelfs wel eens een bericht op Facebook, is het goed om jezelf eerst de volgende vragen te stellen:


  • Weet ik wat mijn doelen zijn?

  • Weet ik wie mijn doelgroep is?

  • Weet ik hoe ik mijn doelgroep tijdens elke fase van hun oriëntatieproces kan bereiken?


Als je dit niet volledig duidelijk hebt, heb je waarschijnlijk ook nog geen Social Media strategie op papier staan. Zonde van je tijd en van je geld.


Image
Image

Social Media ondersteuning

De kans is groot dat je deze pagina leest omdat je vindt dat Social Media erg veel tijd en geld kost en het je nog niet direct meer klanten oplevert. Herkenbaar? Ongetwijfeld doe je al een hele hoop dingen goed, maar ontbreekt het je aan een echte Social Media strategie. Hierdoor vallen de puzzelstukjes net niet op de juiste plek, en kost het je geld in plaats van dat het je geld oplevert.

Om zichtbaar te zijn op Social Media kun je, zoals de meesten doen, gewoon een post maken en vervolgens hopen dat mensen het oppakken en delen. In de praktijk zul je hiermee alleen maar de mensen bereiken die je al volgen, maar wist je dat je door te adverteren ook potentiële klanten kunt bereiken die jou nog niet kennen?

En nee, dit is niet door middel van gebruik te maken van de ‘’promoot” knop onder de post. Hierbij gaan we een hele campagne opzetten, waarbij je je doelgroep met de juiste boodschap weet te activeren. En bij campagnes hoort? Ja inderdaad ik hoor je denken… Een strategie!

Benieuwd naar hoe wij dit doen?



Of neem telefonisch contact op: +31 6 18 90 31 38

Ontwikkel je eigen Social Media strategie

Erg leuk al die Social Media berichten elke dag, maar hoe zorg je er voor dat je uit al die inspanningen daadwerkelijk extra leads, klanten of omzet uit haalt? Hoe zet je je doelgroep aan tot actie? Weet je eigenlijk wel wie je doelgroep precies is?

Voor je ‘op goed geluk’ begint met het posten op Social Media, of misschien ‘promoot’ je zelfs wel eens een bericht op Facebook, is het goed om jezelf eerst de volgende vragen te stellen:


  • Weet ik wat mijn doelen zijn?

  • Weet ik wie mijn doelgroep is?

  • Weet ik hoe ik mijn doelgroep tijdens elke fase van hun oriëntatieproces kan bereiken?


Als je dit niet volledig duidelijk hebt, heb je waarschijnlijk ook nog geen Social Media strategie op papier staan. Zonde van je tijd en van je geld.


Image

Blog en nieuws


No grid was found for: Rhoda in de Media.